9 dalykai, kuriuos turi išmanyti GERAS vadovas

Šiais laikais greta vadovo apibrėžimo kaip sinonimas pateikiamas lyderis, kuris pasižymi skirtingų sričių išmanymu bei aukšta kompetencija: darbuotojų psichologas, motyvatorius, patarėjas, geras savo srities žinovas ir asmuo, kuris gali matyti kelis žingsnius į priekį. Šiuolaikiniai darbo pasiūlymai vadovams yra labai reiklūs, tačiau siekiant vadovauti žmonių grupei privalu būti universaliu. Geras vadovas – kompaktiškas vadovas, kuris reaguoja į iškilusias problemas ir moka jas išspręsti. Psichologai tikina, kad geras vadovas pasižymi 9-iomis savybėmis. Vienos jų gali  būti įgimtos, kitos – įgytos, tačiau visos reikalingos norint sėkmingai vadovauti darbuotojams.

1. Skatina darbuotojus išsakyti savo nuomonę.

Kiekvienas darbuotojas pradedant nuo vadovo padėjėjo iki žemiausio kvalifikacinio rango darbuotojo turi savo nuomonę, tad geras vadovas turi ką išgirsti. Už skirtingas sritis atsakingi specialistai geriausiai išmano savo sferą ir natūralu, kad vadovas negali visko išmanyti taip gerai kaip jie. Taigi, kiekvienas patarimas ir nuomonė iš darbuotojų yra aukso vertės. Gal ne visi patarimai bus naudingi, tačiau 1 iš  100 gali būti vertas dėmesio.

2. Prisiima atsakomybę už darbuotojų veiksmus.

Vadovas atsakingas ne tik už savo, tačiau ir savo darbuotojų veiksmus ir sprendimus. Jeigu darbuotojas profesinėje veikloje padarė klaidą – geras lyderis ją turi prisiimti kaip savo ir ieškoti būdo kaip galima būtų ją pašalinti.

3. Rodo tinkamą pavyzdį.

Vadovo darbas ne tik vadovauti, tačiau ir „susitepti rankas“. Rodydamas pavyzdį ir  net kartais pripažindamas, kad jam sekasi ne taip gerai kaip jo darbuotojams – jis tampa geru mokytoju, kuriuo norisi sekti.

4. Investuoja į darbuotojų mokymus.

Investicija į darbuotojų kvalifikaciją yra viena naudingiausių investicijų. Svarbu skatinti darbuotojus nuolatos mokytis ir gilinti žinias savo sferoje. Siųskite juos į komandiruotes, mokymus bei seminarus. Tai sugrįš atgal kompetencija.

5. Vertina tuos, kurie nusipelnė pagyrimo.

Finansinis įvertinimas dažnai ne toks svarbus kaip geras žodis iš vadovo. Nepamirškite pagirti tų darbuotojų, kurių indėlis į įmonę yra matomas ir našus. Pastebėtas darbas dažnai paskatina dar intensyviau dirbti.

6. Pažįsta savo darbuotojus.

Didelėse įmonėse pažinti visų darbuotojų yra  beveik neįmanoma, tačiau pagrindinį, aplink vadovą esantį ratą – būtina. Asmeniškumai, net jeigu susiję su profesine veikla, teigiamai veikia darbuotojų mąstymą. Jau kreipimasis į darbuotojus vardu suteikia jiems daugiau pozityvo ir pasitikėjimo savimi.

7. Nebijo klausti patarimo ir prašyti pagalbos.

Geras vadovas supranta, kad jis nėra visažinis, tad iškilus klausimams reikia kreiptis į tuos, kurie gali padėti susitvarkyti su problema. Darbuotojai – geri patarėjai, tad naudinga pirma klausti jų.

8. Į viską žvelgia su perspektyva bei optimizmu.

Kuomet nesėkmės trukdo dirbti – nėra nieko geriau, kaip pozityvas bei tikėjimas, kad greitai problemos bus išspręstos ir įmonė sėkmingai funkcionuos. Vadovas yra svarbiausias asmuo į kurį žiūri darbuotojų akys. Kai jis pasitiki ir tiki – pasitiki ir visa komanda.

9. Yra atsidavęs savo darbui.

Vadovas nebus geras vadovas jeigu nemylės darbo vietos, kurioje būna kiekvieną dieną. Mylint darbą tai tampa nebe darbo, tačiau malonumo vieta, kuri skatina tobulėti ir siekti vis daugiau. Žinoma, darbo pasiūlymai vadovams nenurodo išvardytų savybių, kadangi dažnai per daug susikoncentruojama ties praktika, patirtimi bei logika. Visgi, paprasčiausias žmogiškumas ir pagarba padeda būti kur kas geresniu  vadovu. O geras vadovas moka motyvuoti ir savo darbuotojus.
Skaityti daugiau

Kas svarbiausia gyvenimo aprašyme?

Gyvenimo aprašymas, dar kitaip vadinamas CV (iš lot. Curriculum Vitae 'gyvenimo kelias') – tai mūsų pirmasis įvaizdis darbdavio akyse. Eidami į darbo pokalbį galime apsirengti naują švarką, merginos gali išryškinti savo išskirtinius bruožus santūriu makiažu, o kai kuriems darbdaviams rodikliu tampa net ir švarūs batai. Taip pat galime pademonstruoti būsimam vadovui ar personalo specialistui savo iškalbos meną ar gerą humoro jausmą. Vis dėl to pradžia mūsų bendravimui yra padaroma kur kas ankščiau. Pirma užduotis, kurią kiekvienas ieškantis darbo turi atlikti – tai pateikti tokį gyvenimo aprašymą darbdaviui, kuris garantuotų sekantį etapą – susitikimą ir gyvą pokalbį. Kartais daugiau nebūtinai reiškia geriau. Personalo atrankų specialistai neretai gauna CV, kurie yra 4-5 lapų ar net ilgesni. Tokius gyvenimo aprašymus kuriantys kandidatai neturėtų stebėtis, kodėl pokalbio metu jų vėl gi klausinėja tų pačių klausimų, į kuriuos pildydamas CV formą jau atsakė. Tarp informacijos gausos darbdavys gali nepastebėti to, kas jam yra svarbiausia. Taip pat gali atkreipti dėmesį į tas detales, kurios yra ne itin palankios jūsų karjerai, pavyzdžiui dažna darbų kaita ar dešimtmetį nebaigiamos studijos. Kad to išvengtumėte gyvenimo aprašyme visą informaciją pateikite glaustai, o išsamiau aprašykite tik tas dalis, kurios svarbios konkrečiai pozicijai. Tai galite padaryti aprašinėdami savo darbo patirtį arba motyvaciniame laiške. Motyvacinis laiškas – tai geriausias būdas nukreipti darbdavį jums palankia kryptimi. Nedarykite didžiausios klaidos – nekopijuokite vieno ir to paties teksto keliems darbdaviams. Šiuo metu visose srityse – grožio, mados, maisto tiekimo ir net gi darbo paieškoje labiausiai vertinamas unikalumas ir savitumas. Tad parodysite pagarbą būsimam vadovui ir visai įmonei parašydami gal ir trumpesnį, bet specialiai šiai pozicijai sukurtą motyvacinį laišką. Taip pat kurdami, turėsite galimybę apgalvoti, kokia jūsų sukaupta patirtis yra reikšmingiausia ar kokios asmeninės savybės sutampa su įmonės vertybėmis, bei galės padėti siekti bendrų tikslų. Tai bus lyg maži namų darbai, prieš einant į gyvą pokalbį ir tuo pačiu puiki proga pačiam įsivertinti ar esate šiai pozicijai tinkamas.
Skaityti daugiau

Kas yra geras pardavėjas ir kaip atrasti?

Dažnai rinkdamiesi darbuotoją pardavimų sektoriuje, dairomės žmonių, kurie jau yra dirbę mums aktualioje srityje. Darbo aprašymuose atsiranda frazės, nurodančios poreikį išmanyti tam tikrą prekę ar paslaugą. Personalo atrankų specialistai teigia, kad tai - dažniausia darbdavių klaida. Taip yra dėl to, jog žmogus, turintis stiprius pardavimo įgūdžius ir tinkamas savybes, pamatęs tokį darbo skelbimą, vengia į šią poziciją kandidatuoti. Darbdavio šansai surasti tinkamą, darbo su klientais patirties turintį darbuotoją, mažėja ir kandidatų skaičius, dažnai būna, labai nedidelis. Tad į ką atkreipti dėmesį ieškant pardavimų vadybininko? Stipri vidinė motyvacija Geriausi pasaulio pardavėjai yra visada vedami vieno – vidinės savimotyvacijos. Kai kuriuos motyvuoja galimybė užsidirbti, kitus „veža“ nuolatinis bendravimas su klientais ir jų poreikių patenkinimas. Bet kokiu atveju, jų akyse visada „dega“ noras padaryti daugiau nei iki šiol buvo padaryta, jiems nereikia aiškinti, kodėl jie turi pardavinėti, nereikia vesti ilgų diskusijų apie pelną ir pardavimų naudą asmeniniams finansams. Pats perspektyviausias kandidatas yra tas, kuris jau atrankų metu demonstruoja pozityvumą, spinduliuoja gerą nuotaiką ir yra pasiruošęs veikti. Mokėjimas įsiklausyti Pardavimas – tai procesas, kuomet žmogus įsigyja prekę, tenkinančią jo poreikius. Nesvarbu ar tai verslo partneris, ar į parduotuvę atėjęs eilinis pilietis. prekėmis ir paslaugomis lieka patenkinti tie pirkėjai, kurie įsigyja tai, ko jiems iš tikrųjų reikia, o ne vedami emocijų. Tad geras pardavėjas pirmiausia turi girdėti klientą ir suprasti, koks yra jo problemos sprendimas. Visada atsiras tokių pardavėjų, kurie moka įpiršti prekę, bet norint su klientais kurti ilgalaikius santykius – būtinas pasitikėjimas. Menas perprasti prekę Jei abejojate ar kandidatas sugebės įsisavinti techninę informaciją, papasakokite jam kelis faktus ir paprašykite juos perpasakoti. Žmogus, kuri turi savybę suprasti informaciją, tokią užduotį įveiks nesunkiai, o jūs iš karto pamatysite ar jums su šiuo darbo ieškančiu asmeniu pavyks pasiekti įmonės tikslų – įvertinsite tiek informacijos įsisavinimo sugebėjimus, tiek mokėjimą perduoti žinutę klientui. Patirtis darbe su tam tikromis prekėmis ar paslaugomis gali būti naujo darbuotojo privalumas, bet vis gi iš kitų sričių atėję asmenys, gali atnešti jūsų verslui naujų idėjų ir būdų kaip prieiti prie kliento. Įgūdžiai ir pardavimų proceso struktūros išmanymas tai pati didžiausia žmogaus vertybė, jei norite tikrai profesionalaus ir patikimo partnerio savo įmonei.
Skaityti daugiau