Kas yra geras pardavėjas ir kaip atrasti?
Dažnai rinkdamiesi darbuotoją pardavimų sektoriuje, dairomės žmonių, kurie jau yra dirbę mums aktualioje srityje. Darbo aprašymuose atsiranda frazės, nurodančios poreikį išmanyti tam tikrą prekę ar paslaugą. Personalo atrankų specialistai teigia, kad tai – dažniausia darbdavių klaida. Taip yra dėl to, jog žmogus, turintis stiprius pardavimo įgūdžius ir tinkamas savybes, pamatęs tokį darbo skelbimą, vengia į šią poziciją kandidatuoti. Darbdavio šansai surasti tinkamą, darbo su klientais patirties turintį darbuotoją, mažėja ir kandidatų skaičius, dažnai būna, labai nedidelis. Tad į ką atkreipti dėmesį ieškant pardavimų vadybininko?
Stipri vidinė motyvacija
Geriausi pasaulio pardavėjai yra visada vedami vieno – vidinės savimotyvacijos. Kai kuriuos motyvuoja galimybė užsidirbti, kitus „veža“ nuolatinis bendravimas su klientais ir jų poreikių patenkinimas. Bet kokiu atveju, jų akyse visada „dega“ noras padaryti daugiau nei iki šiol buvo padaryta, jiems nereikia aiškinti, kodėl jie turi pardavinėti, nereikia vesti ilgų diskusijų apie pelną ir pardavimų naudą asmeniniams finansams. Pats perspektyviausias kandidatas yra tas, kuris jau atrankų metu demonstruoja pozityvumą, spinduliuoja gerą nuotaiką ir yra pasiruošęs veikti.
Mokėjimas įsiklausyti
Pardavimas – tai procesas, kuomet žmogus įsigyja prekę, tenkinančią jo poreikius. Nesvarbu ar tai verslo partneris, ar į parduotuvę atėjęs eilinis pilietis. prekėmis ir paslaugomis lieka patenkinti tie pirkėjai, kurie įsigyja tai, ko jiems iš tikrųjų reikia, o ne vedami emocijų. Tad geras pardavėjas pirmiausia turi girdėti klientą ir suprasti, koks yra jo problemos sprendimas. Visada atsiras tokių pardavėjų, kurie moka įpiršti prekę, bet norint su klientais kurti ilgalaikius santykius – būtinas pasitikėjimas.
Menas perprasti prekę
Jei abejojate ar kandidatas sugebės įsisavinti techninę informaciją, papasakokite jam kelis faktus ir paprašykite juos perpasakoti. Žmogus, kuri turi savybę suprasti informaciją, tokią užduotį įveiks nesunkiai, o jūs iš karto pamatysite ar jums su šiuo darbo ieškančiu asmeniu pavyks pasiekti įmonės tikslų – įvertinsite tiek informacijos įsisavinimo sugebėjimus, tiek mokėjimą perduoti žinutę klientui.
Patirtis darbe su tam tikromis prekėmis ar paslaugomis gali būti naujo darbuotojo privalumas, bet vis gi iš kitų sričių atėję asmenys, gali atnešti jūsų verslui naujų idėjų ir būdų kaip prieiti prie kliento. Įgūdžiai ir pardavimų proceso struktūros išmanymas tai pati didžiausia žmogaus vertybė, jei norite tikrai profesionalaus ir patikimo partnerio savo įmonei.