Kodėl Lietuvoje didėja poreikis talentingiems pardavimų vadybininkams?
Dar visai neseniai į pardavimų vadybininkus Lietuvoje buvo žiūrima skeptiškai. Daug įmonių yra įsitikinusios, kad pardavimų sėkmė daugiausiai priklauso nuo reklamos efektyvumo ar įmonės produkto kokybės, kai prekė „parduoda pati save“. Tai nėra išsigalvojimas – egzistuoja daug verslo sėkmės istorijų, kuomet įmonės suklesti būtent šiais būdais, tačiau kur kas daugiau atvejų, kai investuojami dideli pinigai į naują produktą arba paslaugą nueina perniek dėl vienintelės priežasties – įmonė nesugebėjo parduoti prekės klientui.
Šiandien kiekviena personalo atrankos įmonė patvirtins, kad pardavimo specialistų paklausa Lietuvos darbo rinkoje vis kyla. Vakarų šalyse pardavimų skyriai įmonėse yra puoselėjami jau ilgus dešimtmečius, o pardavimų vadybininko profesija yra geidžiama ir gerbiama. Juk paprastai geri ir patyrę pardavimo specialistai – tai tikri profesionalai, turintys daug ryšių ir platų klientų ratą.
Kuo Jūsų įmonei gali būti vertingas pardavimų specialistas?
Pardavimų specialistas yra lyg kompanijos atstovas klientams ir partneriams. Tai bene aktyviausia įmonės grandis, kadangi pardavimų vadybininkai nuolatos nesustoja – pasirašę vieną kontraktą su klientu, tuojau pat imasi ieškoti kitų klientų ir pradėti naujų derybų.
Geras pardavimų specialistas puikiai išmano rinkos poreikius ir potencialių klientų lūkesčius. Jis susipažinęs su ne tik Lietuvos, bet ir užsienio šalių paklausa, todėl gali užtikrinti sėkmingą įmonės paslaugų eksportą.
Norime pabrėžti, kad nors darbo rinkoje ir yra gabių jaunų pardavimų specialistų, daug kas priklauso nuo įmonės krypties bei produkto. Kai kurioms įmonėms daug vertingesnis bus brandesnės patirties sukaupęs pardavimų vadovas. Tarkime, jeigu įmonė suinteresuota į užsienio, o ypač Rytų šalių rinką, tuomet pardavimų atstovas turi puikiai mokėti rusų kalbą, kas šiandien jauniems specialistams gali tapti kliūtimi. Štai jaunatviškos įmonės, siekiančios įsitvirtinti Vakarų šalyse, pasikliauna jaunesnės kartos talentais.
Dar vienas pardavimų vadybininkų privalumas – tai Jūsų įmonės reputacijos kėlimas toje srityje, kuriai atstovaujate. Pardavimų vadybininkai paprastai keliauja iš vienos kompanijos į kitą ir taip plečia ne tik savo žinias, bet kartu ir klientų bei partnerių ratą. Talentingas pardavimų vadovas ne tik parduos Jūsų produktą, bet ir skleis gerą žodį apie įmonę tarp Jūsų potencialių partnerių ir klientų.