Naujienos, patarimai, įdomūs straipsniai
3 dažniausios nepatyrusių vadovų klaidos
Vadovo veiklos realybė gerokai skiriasi nuo to, ką teoriškai sužinome universitetų vadovėliuose ar lyderystės mokymuose bei seminaruose. Personalo atrankos specialistai pastebi, kad jauni, neseniai šiose pareigose įsitvirtinę vadovai universaliai kartoja tris klaidas, kurios kiša koją bandant įtvirtinti atitinkamą santykį su personalu ir rodant jam tinkamą pavyzdį. Štai ko nederėtų daryti karjerą neseniai pradėjusiems vadovams:
- Vengti pripažinti, jog nežinote atsakymų į kai kuriuos klausimus. Natūralu, kad kiekvienas iš mūsų pasijunta nepatogiai, jei nežinome tikslių atsakymų ir sprendimų į iškilusias problemas. Jauni vadovai mano, jog darbuotojams parodydami, jog ko nors nežino, atrodo silpni ir nepatyrę. Tačiau klysti ir ko nors nežinoti – visiškai normalu ir žmogiška. Jei nežinote atsakymo į jūsų personalui kylančius klausimus neslėpkite to, tačiau ir nepasimeskite – kartu su darbuotojais bendromis jėgomis suraskite geriausią sprendimą į kylančias problemas. Jums tai patvirtins kiekvienas personalo atrankos specialistas.
- Dirbti ilgiau ir sunkiau negu kad reikia. Yra įsitvirtinęs mitas, kad viršvalandžius sunkiai dirbantis vadovas rodo ištvermę ir gerą pavyzdį darbuotojams bei atsidavimą įmonei. Deja, personalas, matydamas anksti ryte atvykstantį ir vėliau už visus iš darbo išvykstantį vadovą pradės galvoti, jog šis nesusitvarko su užduotimis, nėra organizuotas, todėl yra priverstas atidirbti ilgiau ir sunkiau. Šio „pavyzdžio“ pasekmė – vadovo nuovargis, nepastovi nuotaika ir dėl to organizacijoje kylanti įtampa. Žinoma, visai kitas atvejis – sąmoningas vadovo skatinimas darbuotojams siekti aukštesnių rezultatų ir šiek tiek padirbėti papildomai už priedus prie algos.
- Nerodyti emocijų ir jausmų. Visiems žinomas stereotipas, kad įmonės vadovas turi būti šalto, racionalaus proto, nerodyti stiprių emocijų. Personalo atrankos specialistai sutinka, jog šios savybės praverčia stresinėse situacijose, kuomet būtina greitai ir atsakingai susitvarkyti su iškilusiomis problemomis. Tačiau įmonės vadovas pirmiausiai yra žmonių grupės lyderis, o darbuotojai visados mieliau ir stropiau dirba tam lyderiui, kuris gali atsiliepti į žmogaus emocijas ir pats jas rodyti.