Personalo atranka vakar ir dabar – kaip pasikeitė žaidimo taisyklės?

Pradėjo daug metų nuo tada, kai vienintelis būdas susirasti naują darbą buvo laikraščių skelbimų skiltyje talpinami darbo pasiūlymai. Vėliau juos išstūmė internetas ir skaitmeninio pavidalo darbo skelbimai, o šiandien darbo paieškoms yra skiriami ištisi socialiniai tinklai, kurių lyderiai – „LinkedIn“ ir „Facebook“. Tiek darbo vietų, tiek naujų darbuotojų paieška, vykstanti internete, užtikrina greitesnius rezultatus ir patogesnį būdą darbuotojui bei darbdaviui atrasti vienas kitą.

„LinkedIn“ – savęs reprezentavimo terpė specialistams

Ko tik nebūtų atidavę darbdaviai prieš 30 metų, kad neišleisdami nė cento jie turėtų galimybę patekti į erdvę, kurioje ranka pasiekiami šimtai ar net tūkstančiai jų lūkesčius ir kriterijus atitinkančių darbuotojų – vieno už kitą talentingesnių ir unikalesnių. Šiandien socialinis karjeros tinklas „LinkedIn“ suteikia patogią nišą darbuotojams, specialistams ar laisvai samdomiems profesionalams susikurti profilius su visa aktualia informacija apie jų karjerą. Čia darbdavys gali akimirksniu susipažinti su potencialaus kandidato gebėjimais ir patirtimi bei nuspręsti, ar tai tinkamas asmuo į siūlomą darbo vietą.

Nors įprasta, kad pardavimų specialistai, vadovai, projektų vadovai ir kiti panašių profesijų atstovai darbo ieško per darbuotojų atrankos agentūras, „LinkedIn“ yra universalus ir patogus įrankis rasti darbą daugelio profesijų atstovams – pradedant žurnalistais, baigiant dizaineriais, IT specialistais ir t.t.

Kiti socialiniai tinklai bei įmonių įvaizdžio formavimo svarba

Tęsiant apie internetą kaip apie erdvę ieškoti darbo ar atvirkščiai – rasti vertingą darbuotoją savo įmonei, būtina suvokti ir kitų socialinių tinklų reikšmę įmonėms ir verslui. Palyginti neseniai atsiradusi socialinių tinklų marketingo sritis leidžia daryti išvadą, kad tai, kaip darbdaviai reprezentuoja save virtualioje erdvėje, lemia ir formuoja visuomenės požiūrį į jų valdomą įmonę. Net jeigu specialistas siekia įsidarbinti per darbuotojų paieškos agentūrą, tai nereiškia, kad sužinojęs apie siūlomą darbo vietą jis iškart priims jam siūlomą poziciją. Šiandien jauni specialistai yra smalsūs ir moka rasti jiems esmingą informaciją apie būsimą darbdavį, jo reputaciją ir vertybes. Todėl įmonės kaip niekad yra skatinamos puoselėti savo „Facebook“, „Instagram“ ar kitų socialinių tinklų paskyras ir jose formuoti profesionalų bei patrauklų įmonės įvaizdį.

Visos naujienos